Sony E-bajonetthez és Panasonic L-bajonetthez előrendelhető az ultragyors, kompakt, időjárásálló objektív, ami a valaha készült egyik legélesebb 50 mm-es objektív.
Az objektív a minőség minden olyan aspektusát magában foglalja, amelyet a SIGMA Art termékcsaládtól elvárhatunk. Kompakt, könnyű, nincs hatalmas elülső üvege, nem is túl széles, így tökéletesen elfér a táskában.
Az új SIGMA 50mm f1.2 DG DN | Art jól megépített, de mégsem nehéz, mindössze 740g. Ez kifejezetten kompakt egy 1,2-es objektívhez képest, mert azt várnánk, hogy egy tonna üveg van benne. 100 mm magas, ami a 1,2-es full frame kategóriában szintén kis méretnek számít.
Két HLA fókuszáló motorjának köszönhetően gyorsan és pontosan fókuszál. A fókuszmotor nagyon halkan dolgozik. 13 lekerekített rekeszlappal rendelkezik, és a minimális fókusztávolsága 40 cm.
Természetesen egyetlen f1.2-es objektívről szóló beszámoló sem lenne teljes a bokeh-ről szóló fejezet nélkül. Ez nagyjából a legfőbb ok, amiért érdemes f1.2-es objektívet vásárolni! A SIGMA 50mm f1.2 DG DN | Art szabályos, kör alakú bokeh-t produkál a háttérben lévő fénypontokban. A háttér többi részén is nagyon sima, lágy, általános elmosódottságot eredményez.
f1.2 esetén több fény éri el a képérzékelőt, ami azt jelenti, hogy bármilyen helyzetben alacsonyabb ISO-értéket használhat, így összességében kevesebb zaj lesz a fényképeken.
Jobb, mint az f1.4?
Az f1.4-hez viszonyítva nyilvánvalóan az f1.2-es objektív valamivel jobban teljesít gyenge fényviszonyok közt, és elmosódottabb háttér érhető el. Az f1.4-es változat 11 rekesznyílással rendelkezik, míg az fg1.2-es változat 13-mal, így a háttér elmosódásának minősége az f1.2-es változatnál jobb lesz. Közel azonos méretűek, az f1.2-es verzió csak egy kicsit szélesebb, súlyúk is nagyjából azonos, az f1.2-es verzió csak egy kicsit nehezebb.