Az az igazi, amikor a pedagógusok is játszva tanulnak

2019.07.23.

Gyorsan elrepült az idő a „Környezettudatosság a mindennapokban” címmel megrendezett, óvónőknek és általános iskolai tanároknak tartott továbbképzésen.

A Váci Mihály Kulturális Központban ideiglenesen kinevezett iskolapadokban Koltay Eszter környezetkutató-környezetfizikus mutatta meg a pedagógusoknak, hogy a játékos, élményalapú tanítással a kötelező tananyagot éppúgy, mint a tanrenden kívüli ismereteket, hatékonyabban adhatják át a gyerekeknek – írja a szon.hu.

Az Öko-játék környezettudatos élményprogram megalkotója saját iskolai élményeire alapozva találta ki a munkatervet.

„Noha mindig jó tanuló voltam, sosem szerettem tanulni, ellenben imádtam a játékokat. Azért, hogy megússzam a tanulást, igyekeztem minél gyorsabban megjegyezni az információkat, és játékká alakítani azokat. Az egy helyben ülés is problémákat okozott, ezért még az egyetemi éveim alatt megfogalmazódott bennem a környezettudatos élményprogram ötlete” – mondta el Koltay Eszter.

Fotó: Sipeki Péter/szon.hu

A programvezető rendezvényszervező cégeknél szerzett tapasztalatai alapján ismerte fel azt is, hogy nemcsak a gyerekek, de a felnőttek is szeretnek játszani: „ezen a játékos délelőttön a gyerekek környezeti nevelésével foglalkozunk, és megmutatom, hogy a hagyományos fajátékok mellett hogyan lehet bevonni a modern technológiát és a digitális eszközöket az ismeretterjesztésbe.”

A programvezető és csapata a környezetvédelem minden területére talált ki feladatokat és játékokat, amivel könnyen megértethetik az óvodás- és általános iskolás korú gyerekekkel, mit tehetnek ők a hétköznapokban a folyamatok lelassításához, miközben a csapatmunkához is hozzászoktatják őket.

Címkék