A fenntarthatóságra törekvő vásárlókat célozza meg a Lidl

2021.10.28.

A vállalat új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé, és az újrahasznosított műanyagból készült háztartási árucikkek második kollekcióját is elérhetővé teszi, melyek előállítása során összesen 21,4 tonna nyers műanyagot spórolt meg.

A Lidl fenntarthatósági stratégiája keretében számos, a klímavédelmet és a felelősségteljes vásárlást célzó programot valósít meg. Előbbihez tartozik friss kezdeményezésük, amely keretében több termékcsaládot is karbonsemlegessé tesznek.

A diszkontlánc számszerűsítette az árucikkek előállítása során keletkező kibocsátásokat, majd világszerte különféle klímavédelmi projektek – erdőtelepítés, napelempark-telepítés, tiszta ivóvíz biztosítása – támogatásával ellentételezte, vagyis karbonsemlegessé tette azokat.

Az így karbonsemlegessé vált Vemondo és W5 Eco termékcsaládokhoz jelenleg négy árucikk – növényi ital, tofu, pizza és környezetbarát mosogatószer – tartozik, de a jövőben a kínálatát növelését tervezik.

Szintén a klímavédelem jegyében a diszkontlánc október 21-től piacra dobja szezonálisan elérhető, 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékeinek második kollekcióját is. A hazánkban forgalomba hozott árucikkek gyártásához 21,4 tonna régi műanyagot használtak fel, jelentős mennyiségű erőforrást megtakarítva.

Fotó: MTVA/Bizományosi: Balaton József

Az áruházlánc a műanyag-felhasználását is folyamatosan csökkenti: a zöldségek és gyümölcsök után a húskészítmények árucsoportban is optimalizálták csomagolásaikat, amivel összesen 5,8 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat.