A járművek tetejére telepíthető napelemeket még mindig sok kétkedés fogadja. Bár egy-két kísérleti járművet leszámítva a fotovoltaikus tetők még nem képesek teljesen feltölteni a villanyautókat, a technológia így is sokat fejlődött az évek során.

A szakemberek már évtizedek óta kísérleteznek az akkumulátoros-napelemes járművekkel, és sok a biztató eredmény is.

Ilyen például a Toyota Prius Prime prototípusa, amelynél a napelem megfelelő körülmények között akár napi plusz 43 kilométer hatótávot is tud biztosítani. A Sono Motors technológiája ezzel szemben egy Németországban tipikusnak számító napsütéses napon extra 30 kilométert adhat.

Ugyanakkor nem csupán a szakértők kísérleteznek hasonló rendszerekkel:

sokan otthon próbálnak napelemeket telepíteni járműveikre.

Ezek a megoldások azonban gyakran bonyolultabbak és költségesek.

Fotó: RealSolarCars.com

Az amerikai Sam Elliot például Nissan Leafjéhez készített egy speciális rendszert. A jármű akkumulátora már nem elég jó, ezért a kocsi hazafelé gyakran leállt, ekkor jött az ötlet, hogy napelemekkel javíthatna a helyzeten. A paneleknek köszönhetően némi plusz kilométert sikerült kicsikarnia a járműből. A férfi rendszere folyamatosan fejlődik, fontos azonban kiemelni, hogy a töltés egyelőre nem túl egyszerű, mert képtelen a napelemekből származó energiát közvetlenül az autó akkumulátorába juttatni.

Sam nincs egyedül, egyik ismerőse, egy bizonyos James, egy Chevy Volt napelemesítésével kísérletezik. A projekthez egyedi áramkörre és egyéb speciális megoldásokra volt szüksége. A hivatalos és a barkácsolt napelemes járműveknek ugyan még sokat kell fejlődniük, de az már most látható, hogy van lehetőség az ilyen autókban.