„A 2030-as évekre készülhet el az Airbus első közepes hatótávolságú, 100 utast szállító környezetbarát repülője” – árulta el Sandra Bour Schaeffer, az európai repülőgépgyártó termékfejlesztési vezetője a Dubai Airshow-t felvezető interjúban.
A repülés az egyik legszennyezőbb közlekedési mód – ezért is van egyre nagyobb táboruk azoknak, akik környezetvédelmi megfontolásból nem ülnek repülőre.
Idén júniusban sokak mellett az Airbus és a Boeing is ígéretet tett arra, hogy 2050-ig az iparág nettó szén-dioxid-kibocsátását a felére csökkentik a 2005-ös szinthez képest.
„Ma még nincs egy egyértelmű megoldás arra, hogy elérjük a célokat 2050-ig, de számos fejlesztési lehetőség van, amit ha kombinálunk, jó úton fogunk haladni”
– magyarázza Schaeffer.
A megoldás a repülőgép típusától és méretétől függően más és más lehet. Míg a kisebb, regionális járatokon már 2030-tól megjelenhetnek a zéróemissziós repülőgépek, addig a hosszú hatótávolságú, nagyobb repülőknél, mint amilyen az Airbus A350 is, többféle technológiát kell egyszerre bevezetni.
A jelenlegi fejlesztések a hibrid és elektromos meghajtás felé mutatnak, de még számos kihívást kell legyűrniük a kereskedelmi forgalomba állításhoz, mint amilyen a kisebb férőhely és hatótávolság.
Ígéretes eredmények a kisebb repülők esetében már vannak. A Zunum Aero, melyet a Boeing és a Jetblue Airways támogat, 2022-re piacra dobhatja az első elektromos-hibrid gépét, a Magnix Technologies teljesen elektromos hajtóművön dolgozik, az Eviation pedig egy kilencszemélyes, teljesen elektromos repülőt mutatott be az idei Paris Air Show-n.