Ezért született a könyvem: Marketingiránytű fotósoknak – vallomás Ihász Ingrid tollából

2023.01.13.

Végre elkészült a könyvem, már csak a nyomdára várunk. Tűkön ülök, hogy kézbe vehessem! A “marketingszöveg” fent van a könyv oldalán, itt most arról szeretnék írni egy kicsit, hogy miért is született meg.

Bevallom, a végére már egyre többször kérdezgettem magamtól, hogy biztosan akartam-e ezt az egészet. Amikor az ezredik korrektúrát bogarásztam. Amikor a sokadik éjszaka nézegettem üveges szemmel a tördelt anyagot, hogy lehetőleg minden jó legyen.

Amióta fotózom és rálátok a kollégák helyzetére is, teljesen egyértelmű volt, hogy a legtöbbjüknek iszonyatos kihívást jelent a marketing. Pont egy olyan dolog, amit én történetesen imádok és baromi régóta csinálok (2005 óta). És amivel én is megküzdöttem, hiszen pontosan emlékszem, hogy milyen nehezen állt össze a kép!

Ezért indítottam el annak idején a Marketing kávé kurzust…

Amolyan “jótékonysági” projektnek terveztem, mondjuk 20 embernek, aki erre a “kávézgatásra” benevezne. Aztán gyorsan kiderült, hogy ez nem 20 embert érdekel, hanem 120-at. Sőt az előfizetői szám még tovább kúszott és olyan 200-nál állandósult. (Hálás köszönet!)

Eredetileg csak egy alapképzést terveztem, de mivel ennyien követtétek, továbbvittem. Már nemcsak én tartottam workshopokat, hanem elhívtam azokat a kollégákat is, akiket a marketing szakmában a legnagyobbra tartok. Akik a területükön a legkiválóbbak! És az ő tudásukkal olyan anyag állt össze, ami hiszem, hogy nemcsak itthon, de nemzetközi szinten is egyedülálló. Iszonyatosan büszke vagyok erre!
De látszott az is, hogy ez a forma nem való mindenkinek. És akármilyen kedvező áron van is, nem tudok vele segíteni mindenkinek.

Így született meg a könyv ötlete

Van olyan, aki egyszerűen csak könyvből szeret jobban tanulni. Arra van szüksége, hogy újra és újra odalapozhasson valamihez. Aki csak azt akarja videón nézni, amire tényleg az a legjobb médium (pl. hirdetéskezelés tutorial videó). És igen, van olyan is, akinek a költségvetésébe egyszerűen nem fér bele egy előfizetés, akármilyen széleskörű és hasznos is.

Ezért döntöttem úgy, hogy megírom ezt a könyvet. Azt szeretném, hogy ne legyen egyetlen egy olyan tehetséges fotós sem ebben az országban, aki amiatt nem tud megélni az imádott szakmájából, mert alapszinten sem ért a marketinghez. Mert ahogyan minden más, a marketing is tanulható!

Én pedig a pályám kezdete óta a tudásmegosztás szerelmese vagyok. Hiszek abban, hogy attól, hogy megosztod a tudásod, több leszel, nem kevesebb! Ha pedig egy tanítványod “föléd nő”, az pont a te sikered! Úgy gondolom, ez különbözteti meg azokat, akiknek való a tanítás azoktól, akik csak a pénz miatt csinálják. Vagy mert “nem tudják” (jaj, de rühellem az “aki tudja, csinálja” mondást).

Apropó, pénz…

Aki adott már ki könyvet, pontosan tudja, hogy ez nem olyan projekt, amiből szétkeresed magad. Ez tipikusan a sok munka, kevés pénz kategória (kivéve nyilván a bestseller írókat). Ahogyan másoktól is hallottam, az már kifejezetten jónak számít, ha nem buksz rajta.

Ennek tudatában vágtam bele a könyvbe és tettem bele 17 évem vérét, verejtékét, tudását. Mert hiszek benne, hogy értékes és segíteni fog neked. (Nézd meg nyugodtan Linkedinen, hogy miket csináltam eddig, és döntsd el, elég hiteles vagyok-e neked. Be is jelölhetsz, csak írd meg kérlek, hogy miért tetted.)

Persze, nem vagyok álszent, sem az utolsó terézanya. Örülök, ha nem lesz veszteséges a könyv vagy valaki jön velem Marketing kávézni, esetleg más egyebet vásárol tőlem. És igen, örülök annak is, ha ez a könyv öregbíti a szakmai hírnevemet.

De: mint mindig, elsősorban értéket szeretnék adni. Olyat, amit sehol máshol nem kapsz meg. Ami egyedi és különleges! És ha ez sikerül, akkor már elégedett leszek! Várlak szeretettel a könyvbemutatón!

A könyv megvásárlása: Marketingiránytű fotósoknak