Egy, az Environmental Science & Technology szaklapban közzétett tanulmány szerint, ha csak a repülőgépek két százaléka 610 méterrel alacsonyabban vagy magasabban repülne, mint az átlag, akkor 60 százalékkal lehetne csökkenteni a légi közlekedés károsanyag-kibocsátását. 

tanulmány modelljében adott repülőgépmotor-típusokat és ezek teljesítményét vette figyelembe. Ezeket összevetették az időjárási viszonyokkal és a kondenzcsíkok légköri hatásaival.

A kutatásból kiderült, hogy

ha csak a repülőgépek 1,7 százaléka térne el minimálisan a 610 méteres repülési magasságtól, az már jelentősen csökkentené ezeknek a felhőknek a képződését, ez pedig a szennyeződés csökkenésével járna.

A tanulmány szerint egyszerűen lehetne csökkenteni a légi közlekedés károsanyag-kibocsátását – Fotó: Pexeles

A kondenzcsíkokból úgynevezett pehelyfelhők keletkeznek, amelyek felülete kilencszerese a repülőgépek nyomán keletkező vonalszerű csíknak. A kondenzcsíkból kialakuló cirrusfelhők visszaverik a felszínről sugárzó hőt, vagyis fokozzák az üvegházhatást.

A Londoni Imperial College építőmérnöke is egyetért abban, hogy a légi közlekedés az egyik legszennyezőbb iparág. A tanulmány pedig azt jelzi, hogy milyen nagy lehetőségek vannak a repülőgépek ökológiai lábnyomának csökkentésében.