Új év, új te! A tanulás már nem csak úgy értelmezhető mint fényképészeti képzés az egyetemen, hanem egy sikeres fotós karrierjének fenntartásához elengedhetetlen folyamat a tanulás és a önfejlesztés. A tavalyi nehéz esztendőben és ezekben a jenlegi nehézkes időkben a fotózás teljesen máshogy volt/van jelen az emberek életében – kezdve az otthoni tartalmak létrehozásától, társadalmi távolságtartástól, egészen a kreativitás minden szegletéig, például amikor termék- vagy ételfotózásról van szó a jelenleg elérhető adatátvivő szoftverekkel.
Íme egy rövid összefoglaló néhány nagyszerű Tether Tools tippről, amellyel 2021-es évben elindulhatsz!
Flatlay fotózás az Aranyháromszög – kompozíció használatával – Lauren Short
Hangulatos, mégis élénk képek létrehozására törekedett Lauren. Ezekről a soba tészta tálakról olyan képeket szeretett volna készíteni, amelyek a háttér földszíneire összpontosítva rusztikus megjelenést kölcsönöznek. A fekete, matt tálak elengedhetetlenek az ilyen stílusú fotók készítéséhez (hogy ne okozzanak u.n. vakító fényeket, és hogy valóban az ételekre kerüljön a hangsúly).
Lauren rendkívül fontosnak tartja a kompozíciók megtervezését, mielőtt elkezd fotózni. Két legfontosabb lépés közül az egyik például az, hogy idő legyen arra, hogy végiggondolja a kompozíciót, mielőtt dolgozni kezd, közben vigyázva arra, hogy az ételek ne menjenek tönkre még idő előtt. A másik, a kompozíciós technikák erejének teljes körű kihasználása. A csendélet fotózásában ezekkel a technikákkal olyan finom fényképeket készíthetünk amely technikákat kiválóan alkalmazhatunk, ebben az esetben az ételfotózás során is.
Ezen a képen az Aranyháromszög – kompozíciót használta a kép készítéséhez:
Ez az esélyek szabályával együtt arra késztette Laurent, hogy három tál mellett döntsön, többféle átlót felhasználva az egész képen. Ízlésesen és szabályosan elhelyezte a tálakat és az olyan kellékeket, mint pl. az evőpálcika, közben erősen arra összepontosított, hogy az Aranyháromszög vizuálisan jelen lehessen a végső fotón.
Egy ilyen felvételnél elengedhetetlen a helyszín és a fények beállítása és néhány próba megvilágítás, mielőtt még behoznánk az ételt a kamera elé. Ha már az étel porondon van, egy ketyegő időzített bombává válik, ahol minden perc számít. Ha nem tartjuk be a sorrendet, könnyen véget érhet a jónak gondolt fotózás.
Ez volt az utolsó próba világítási fotó a tányérokról, mielőtt behozta volna az ételt. Innentől kezdve csak néhány apró változtatást hajtott végre a kellékeken, de miután lezárta az utolsó beállítást és próbát, gyorsan fotózni kezdte a tésztát, mielőtt tönkre ment volna a formája.
Ennél az ételnél fontos volt az összetevők stílusa és megjelenése. Azt tervezte, hogy a juliennere vágott sárgarépáknak elegáns megjelenést kell alkotniuk (ami újabb lehetőséget kínált az átlók használatára), és a fészek formára igazított tésztákat, a kis fehér Enokitake gombákat (szintén meg kellett terveznie!) mindemellett a bordás kelt és a tojást, amelynek sárgája elég puha, de nem túl folyós, amivel nehéz lenne dolgozni. Miután elkészült az elővilágítással, utána állt neki előkészíteni az egyes összetevőket, majd bevitte őket a stúdióba, hogy közvetlenül ott állíthassa össze az ételt.
Az ételt körültekintően és jól átgondoltan ajánlott fotózni. Ezt a tésztalevest Lauren hidegen fotózta. Ha húsleves lenne azt szuper forrón kellene fotózni, a finom sárgarépát és gombát tovább főzni, a mostani összeállításhoz képest. Fontos, hogyha tovább főzzük a zöldségeket akkor ez teljesen megváltoztatja az étel megjelenését.
A fotózásnál egyszerű megvilágítást használt. A fény fentről érkezett lefelé. PIKA 200TTL vakut használt 120 cm-es nyolcszögletű softbox-al.
A széles látószögű torzítás nélküli megjelenés érdekében 55 mm-es Sony Zeiss f/1.8 objektívet használt a Manfrotto 058B Triaut állvánnyal, hogy a fényképezőgépet extra magasra tudja emelni jóval a kompozíció fölé. Ez egy hatalmas állvány, de ilyen felvételekhez kiválóan alkalmazható.
Ezt a fotót Capture One 20 segítségével szerkesztette. A Capture One által nyújtott extra funkciók izgalmassá teszik a szerkesztést. Az egyik kedvenc funkciója az overlay. Szereti átfedni a képhez használt kompozíciós technika rácsát, hogy valóban kiemelje a kellékek, ebben az esetben a köretek és kiegészítők (evőpálcikák) elhelyezésének részleteit.
A képernyőkép a Capture One 20-ból van épp szerkesztés közben. Mivel a rács könnyen elérhető volt, a pálcikákat pontosan oda helyezte el, ahová szerette volna. A kompozíció alkotta pontos vonalat, a segédvonalak segítségével választotta meg.
Miután a laptopját közvetlenül a kompozíció mellett, Tether kábellel összekötötte, lehetővé vált számára, hogy precízen stílusozza és korrigálja képeit, akkor amikor más módja nem lett volna az élő képek megtekintésére.
A felvétel utólagos feldolgozása minimális volt. A legtöbb képét Lightroom Classic alkalmazással dolgozta fel, hogy fokozza a színeket és hozzáadjon egy kis kontrasztot, megőrizve a természetes és földi hangulatot a képen. Nem is kell túlzásba vinni a szerkesztéseket!
Lauren Caris Short Weboldala
________________________________________________________________________
Az Overlay mód használata megkönnyítette a fénykép-kompozíció megalkotását
Nézd meg, hogyan használja Karen a Smart Shooter’s Overlay módját annak érdekében, hogy tökéletes képet alkosson a Mikulás gyermekeiről, természetesen a szükséges társadalmi távolságtartás betartásával.
_________________________________________________________________
Világítás használata a mélység létrehozásához
Termékfotózás és Focus-stacking a Smart Shooter használatával 4
________________________________________________________________________