Lassíts le és élvezd a zen kultúrát a SIGMA ART termékcsaládjának új objektívével!

2023.02.13.

A Sigma alapvetően híres ART termékcsaládjának egy tagját újradefiniálta nem is akármilyen módon! Kibővített és gyors F1.4 rekesznyílású objektívek lenyűgöző választékát professzionális minőséggel a legkiválóbb fotósok számára.

Ezeket a full-frame objektíveket úgy tervezték, hogy kihasználják a tükör nélküli fényképezőgépek előnyeit, beleértve a kompaktabb méreteket, a fényképezőgépen belüli korrekciókat és a továbbfejlesztett autófókusz technológiát.

Ez a méret szinte a legtökéletesebb portré fotózásokhoz, mert a vele készített képek minősége nagyon közel áll ahhoz, ahogyan a szemünkkel látunk és észlelünk természetes módon. Az f/1,4-es maximális rekesznyílása kiválóan támogatja a téma elválasztását és kiemelését a háttérből, ezáltal elköszönhetünk az elmosódott képektől ezzel az objektívvel.

Megjelenése minden részében az exkluzivitást érzékelteti egy csipetnyi vagánysággal. Dobozában a normál elülső és hátsó sapkával, valamint egy záródó napellenzővel érkezik, hogy a legnagyobb napsütés se álljon közéd és a fényképezés közé. De ha stúdióban való fotózásról is van szó a Sigma 50 mm-es búrája nagy praktikummal fogja segíteni munkádat a stúdiófények és háttérvilágítások vérre menő harcában is.

Kicsit közelebbről megvizsgálva láthatjuk, hogy az 50mm-es f/1.4 DG DN manuális rekeszgyűrűvel rendelkezik, amely egyre jobban az újabb Sigma objektívek ismérvé válik. Rekesznyílása kézre állóan állítható a fényképezőgépen bármikor amikor az objektívgyűrűt A (Auto) állásba állítod. Rekeszgyűrűjének rögzítését vagy a kattintás kikapcsolásához egy praktikus AF/MF kapcsolóval és egy AFL gombbal látták el, amelyek teljesmértékben testre szabhatók az objektíven.

A Sigma 50mm F1.4 DG DN fényképezőgépre teljesen rábízhatod magad, mert tökéletesen eléri az ideális egyensúlyt a méret, a súly és az autófókusz területén.

Az új HLA autófókusz-illesztőprogramot (High-sponse Linear Actuator) egyenesen imádni fogod, ha még nem használtad. Először a 60-600 mm-es DG DN operációs rendszerben vezették be, az 50 mm-es f/1.4 DG DN sportobjektívre. Azonban hamar rájöttek, hogy ez a lineáris motor kihagyhatatlan minden olyan fényképezőgépből ami igényességet kínál. Előnye abból származik más társaival szemben, hogy fókuszlencséjét közvetlenül meghajtja anélkül, hogy átmenne a fogaskereken vagy más mechanikus alkatrészeken, így csendes, nagy pontosságú automatikus élességállítást eredményez minden egyedi beállításodat tetézve – akárcsak egy cseresznye a fagyi kelyhen. Minden fotós a legtisztább és legélesebb fényképekről álmodik, és emiatt a legjobban fókuszáló fényképezőgépeket akarják venni ami most megérkezett. Ha pedig mozgékony felvételeket akarsz készíteni akkor sem kell megijedni mert a Sigma új fényképezőgépével nem lesz probléma a táncosokat se lekapni az Eye-AF mindig gyors és pontos funkciójával. A képek magukért beszélnek:

Ha pedig legkedvesebb kedvencünket szeretnénk lekapni ad-hoc módon a budapesti fények hátterében, azaz erős pulzáló háttér fényben akkor sem kell másra számítanunk csak a professzionális SIGMA ART termékcsalád kép minőségére.

Működése csendes, gyakorlatilag teljesen néma. Abszolút nesz mentesen működik, amíg fényképezünk vele. Zárja szintén néma így nagyon előnyös kifejezetten állatok és kisbabák fotózásához is.

Fókusztávolsága minimális, így jó szolgálatot nyújt részletfotók készítéséhez. Körülbelül egy lábnyira fókuszál az üveg elejétől, ami azt jelenti, hogy elképesztő részletgazdasággal dolgozik felvételeknél és ennek nem szab gátat a környezettől függő kevesebb háttérfókusz sem, amely egyébként versenyezne a háttértémával.

A másik fontos dolog, hogy az életlen fények szépek és kerekek , nem sokszög alakúak. Ez az objektív belsejében lévő rekesznyílás funkciója. Minél több penge alkotja a rekeszátmérőt, és minél pontosabb a formájuk, annál simább és kerekebb a bokeh. Ez egy személyes preferencia, de mi úgy tartjuk, hogy a kerek bokeh sokkal jobban kihozza egy-egy természeti kép szépségét, mint egy egyenes oldalú bokeh.

Összegezve a fényképészet művészet nem egy gomb vagy egy kapcsoló a kamerán vagy a fényképezőgépen, hanem egy életérzés. Az az érzés, hogy képes vagy meglátni és értékelni a körülötted lévő mindennapi szépséget. Annak megértése, hogy a dolgok nem tartanak örökké, és ez a szépség múlandó is lehet. Ez egy olyan érzés, hogy kapcsolatban állsz azzal a környezettel, amelyben létezel, és képes vagy szemügyre venni a csodálatos dolgokat annak ellenére, hogy minden nap látod őket. Japánban ezt „wabi-sabi”-nak hívják, az esztétikát a „tökéletlen, állandó és hiányos” dolgok szépségeként határozzák meg .

Furcsának tűnhet, hogy ezt megemlítem egy objektív blogbejegyzésében, de a fényképezőgép és az objektív segítségével jobban megláthatod, értékelheted és megörökítheted ezt az érzést, mint egy telefonkamerával. Bár nem vagyok japán (és soha nem jártam ott), határozottan értékelem ezt a nyugalmat és a múlandó szépség értékelését, mert ez segít megnyugodni… ha tudom, hogy valami nem lesz örökké, észreveszem annak szépségét. Igazi zen élmény.